სოციალისტური რეალიზმის მიღება ბენგალის „პროგრესულ მწერლობაში“ და მისი ალტერნატივები: 1930-დან 1990-იან წლებამდე პერიოდში
Main Article Content
ანოტაცია
ინდოეთში „პროგრესული მწერალთა ასოციაციის“ დაარსების შემდეგ, კომუნისტი მწერლები ცდილობდნენ გამოეყენებინათ სოციალისტური რეალიზმის იდეები თავიანთ ნაწერებში. სტატიაში მოკლედ არის განხილული სოციალისტური რეალიზმის რეცეფცია ბენგალის ლიტერატურაში. ყველაფერი კი დაიწყო ცნობილი დებატებით, საროჟ დატსა და სამარ სენს შორის თემაზე – იყო პროგრესული აუცილებლად ნიშნავს თუ არა რევოლუციონერობას? დუტი დაჟინებით მოითხოვდა, რომ პროგრესულმა მწერლებმა უნდა მიიღონ მკაფიო რევოლუციური და პროლეტარული პოზიცია, სენი კი თვლიდა, რომ ავტორი უნდა მიჰყვეს იმ რეალობას, რომელიც მისთვის ცნობილია და ფოკუსირება მოახდინოს არსებული საზოგადოებისა და კულტურის დეკადანსის გამოაშკარავებაზე. 1940-იანი წლების ბოლოს გაიმართა დებატები როჯერ გაროდის პოზიციის გარშემო. ის, ინდოეთის ბანგლას კომუნისტური პარტიის თეორიულ ჟურნალ „მარქსბადის“ სტატიების სერიასთან ერთად, დაჟინებით მოითხოვდა სოციალისტური რეალიზმის პრინციპების გამოყენებას. სინამდვილეში, ტექსტების უმეტე-სობა უფრო მეტად იყო ფოკუსირებული პარტიის მიერ „განათლებული“ საშუალო კლასის რევოლუციურ კადრებზე, ვიდრე პროლეტარულ გმირებ-ზე. პროლეტარიატის ხმის ძიებამ ისეთი ავტორები, როგორებიც არიან მაჰასვეტა დევი, დე-ბეშ როი და ნაბარუნ ბჰატაჩარია, ტიპური სოციალისტური რეალიზმისგან, ენისა და ენობრივი რეგისტრებისგან სრულიად განსხვავებულ ფორმებამდე მიიყვანა, რაც მკვეთრდ განირჩეოდა ბჰადრალოკის გასუფთავებული დისკურსისგან, რომელშიც მრავალი წინა ავტორი იყო ჩაფლული. შესაბამისად, დამტკიცებულია, რომ მნიშვნელოვანი სოციალისტური და რეალისტური მხატვრული ნაწარმოების დასაწერად, კლასობრივი ფორმაცია და კლასობრივი ბრძოლა ქვემოდან უნდა იქნას განხილული, ქვეყნის/რეგიონის სპეციფიკის გათვალისწინებით.