სჯანი #21(2020)

ამ ნომრის ავტორები

შინაარსი

პოზიცია

ჯესიკა პრესმანი – წიგნების სიყვარული ათასწლეულის დასასრულს

ლიტერატურის თეორიის პრობლემები

თამარ ლომიძე – აკაკი წერეთლის პოეტიკა: ძირითადი ტენდენციები

პოეტიკური პრაქტიკები

კონსტანტინე ბრეგაძე – ფაუსტის მსოფლმხედველობა და პანსოფიზმი („მაგია“)

მანანა კვაჭანტირაძე – პერსონაჟთა ქცევის კონცეპტუალური მოტივაციები ვაჟაფშაველას „სტუმარ-მასპინძელში“

ევა ა. ლუკაზჩიკი ტრანსკულტურული ტექსტი და არაჰეგემონური უნივერსალიზმი. „ალი და ნინოს“ წაკითხვა გლობალური ლიტერატურული კვლევების კონტექსტში

ირაკლი ცხვედიანი – მითოპოეტიკური ქრონოტოპი ჯონდოს პასოსის რომანში “მანჰეტენტრანსფერი”

ლიტერატურისმცოდნეობის ქრესტომათია

ალექსეი ლოსევი აღმოსავლური რენესანსი, საქართველო

ლექსმცოდნეობა

ლელა ხაჩიძებიზანტიური დ აქართული ჰიმნოგრაფიის ისტორიიდან (გიორგი მთაწმინდელის რედაქციის „მარხვანი“)

ფილოლოგიური ძიებანი

ნონა კუპრეიშვილი – შემოქმედებითი პროცესის რეკონსტრუქცია აკაკი წერეთლის „აღმართ-აღმართისა“ დაგალაკტიონ ტაბიძის „მთაწმინდის მთვარის“ მიხედვით

გალინა მორევა მომავლის ხილვა: წინასწარმეტყველება მხატვრულ ნაწარმოებებში

რუტა ბრუზგენე იუზას ბალტუშისის რომანი „საგაიუზის შესახებ“: ერის სასიცოცხლო ძალის არქეტიპული გამოხატულება

ინტერპრეტაცია

ტატიანა ა. ბისტროვა – ლიდერობის წლები, ე.წ.„ტყვიის სამოცდაათიანები“ ჯუზეპე ჯენას რომანში „Italia De Profundis“

კრიტიკული დისკურსი

ლევან ბრეგაძეშოთა რუსთაველი უტილიტარისტების წინააღმდეგ

თარგმანის თეორია და პრაქტიკა

მანანა გელაშვილი, მაია ყიასაშვილი – ჯოისის „ულისეს“ ქართული თარგმანი

კულტურის პარადიგმები

კონრად გუნეში ხელოვნების ტოტალური ნიმუშების შედარებითი ლიტერატურული ანალიზი: ბელეტრისტული და სამეცნიერო პოზიციები ვაგნერის ოპერებიდან დაწყებული, ტოლსტოის ხელოვნების ფილოსოფიით, ბიზნესბრენდინგითა და ოლიმპიური თამაშებით დამთავრებული

თანამედროვე კვლევები

რუსუდან ჩოლოყაშვილი, ქევინ თუითი – ქისტური თქმულებისა და ქართული „ეთერიანის“ საერთო მითოსური ფესვები

გამოხმაურება, რეცენზია

ნათია სიხარულიძექართული გზამკვლევი კომპარატივისტიკის სამყაროში

ახალიწიგნები მოამზადა გაგა ლომიძემ